ÅF Portal för smidig och enkel B2B försäljning

Self service-portalen som gör det superenkelt att sälja, hantera och administrera produkter och ordrar för ÅF kunder. B2B Portal speglar kund och artikelregistret från Fortnox, vilket gör att ni enkelt kan bjuda in återförsäljare & komma igång med B2B försäljning utan större insatser.

Portalen är direktintegrerad med Fortnox för fullt automatiserad bokföring av försäljningen och uppdatering av lagersaldon i realtid.

Kom igång på 5 minuter
pic

Hur funkar det?

B2B portal är en molnbaserad storefront för grossister som snabbt och enkelt vill sälja till företagskunder
och återförsäljare, utan att behöva sätta upp en ny webbshop.

pic

Skaffa appen

Installera appen i Fortnox App Marknadsplats, sätt upp ert butiksnamn och butiksinställningar.

pic

Konfigurera portalen

Ladda upp era produktbilder, ställ in butikens funktioner utefter era behov och bjud in era ÅF kunder.

pic

Börja sälj

Nu kan era kunder enkelt surfa bland era produkter och lägga ordrar som direkt faktureras i Fortnox.

Nyttiga funktioner

Blogg funktion

Skapa nyhet och blogginlägg direkt i ert Admin portal som sedan reflekteras direkt för kunderna när de besöker er butik.

Håll koll på siffrorna

Analysverktyg som möjliggör försäljningsstatistik på kundnivå och intuitiv översikt över vinstmarginaler på produktnivå.

Kampanjverktyg

Skapa rabattkoder, mängdrabatt och schemalagda kampanjer för produkter.

Multipla Leveransadresser

Kunder med många leveransadresser? Skapa oändligt många leveransadresser för era kunder så att de kan enkelt beställa leverans till olika lageradresser.

Segmentera produktsynlighet

Produkter som bara ska vara synliga för specifika kunder? Ställ in enkelt in vilka produkter som ska synliggöras på kundnivå.

Säkra mot bedrägerier

För den som önskar finns det möjlighet att sätta BankId signering som obligatoriskt för alla ordrar, alternativt för ordrar över en viss ordersumma.

Automatisk fakturahantering

B2B Portal levereras med en inbyggd integration till Fortnox Fakturaservice för en enklare och effektivare fakturahantering.
Hur funkar det rent praktiskt? Superenkelt! En kund lägger en beställning i er ÅF-portal, fakturan skickas direkt till Fortnox Fakturaservice och Fortnox Fakturaservice administrerar därefter fakturahanteringen och återrapporterar inbetalningen när kunden har betalat.

För aktuell prislista, besök Fortnox Fakturaservice.

Smarta funktioner, enkel hantering

Det ska vara enkelt och roligt att sälja till sina återförsäljare!
Av den anledningen har vi valt att bygga en lättanvänd och funktionsrik ÅF portal för bolaget som använder Fortnox som affärssystem.

Automatiserad löpande bokföring

Beroende på erat specifika flöde skapas en order eller faktura automatiskt i Fortnox så snart kunden har lagt en beställning i er B2B portal.Om ni så önskar kan ni ställa in att appen skickar fakturor direkt till Nox Finans, för full automatisering av fakturahanteringen.

Analysera er försäljning

Nyfiken på att veta vilka produkter som säljer bäst? Eller vilken av era kunder som köper mest av er? I B2B Portalen får ni enkelt tillgång till denna information.

Kundsegmentering

Spåra intäkter på kund nivå? Skapa en kundkategori i B2B portal, koppla ett specifikt försäljningskonto tillgång den kategorin och slutligen koppla specifika kunder till kategorin. När Order/Faktura sedan skapas upp i Fortnox kommer det registrerade försäljningskontot att användas.

Stafflade prislistor

Erbjuder ni olika kunder olika priser? Inga konstigheter! B2B Portalen har stöd för olika utpriser på kundnivå. Appen följer era aktiverade kundprislistor i Fortnox.

Full kontroll över ÅF Access

I B2B Portalen kan ni bjuda in de specifika återförsäljare ni vill ska få tillgång till er portal.Det går även bra att synliggöra specifika produkter enbart till specifika riktade återförsäljare

Snabbt och smidig start

Allt som behövs för att komma igång är att ni aktiverar appen i Fortnox Marknadsplats, konfigurerar er portal, bjuder in era återförsäljare och börjar sälja.

Paket priser

Inga uppsägningsavgifter | Inga bindningstider | Gratis mejl-support

  • BASIC
  • 480
  • per månad
  • Upp till 50 Artiklar
  • Upp till 10 ÅF-kunder
  • Upp till 2 admin användare
  • Upp till 20 kund användare
Populärast
  • STANDARD
  • 780
  • per månad
  • Upp till 200 artiklar
  • Upp till 30 ÅF-kunder
  • Upp till 4 admin användare
  • Upp till 50 kund användare
  • PRO
  • 1200
  • per månad
  • Upp till 3000 artiklar
  • Upp till 50 ÅF-kunder
  • Upp till 5 admin användare
  • Upp till 80 kund användare
  • ENTERPRISE
  • 3800
  • per månad
  • Upp till 10 000 artiklar
  • Upp till 300 ÅF-kunder
  • Upp till 8 admin användare
  • Upp till 400 kund användare

*Priser anges ex moms

picture

Vanligt ställda frågor

I er portal ser ni en spegling av ert kundregister i Fortnox. Med en enda knapptrycking kan ni bjuda in kunder till er portal. Dessa kunder får då sitt eget inlogg till er butik som speglar deras kundspecifika priser. Ni kan ställa in vilka kunder som är aktuella för just ÅF-portalen.
I er portal ser ni en spegling av ert artikelregistrer i Fortnox. Ni kan enkelt uppdatera priser, lagersaldo och lägga till produktbilder. Det går även utmärkt att länka till produktvideon, skapa produktkategories for butiken samt särskilja på vilka produkter som ska vara synliga för ÅF-kunder.
Nej, inga kostnader utöver den månadsvisa kostnaden tillkommer, och ni kan närsomhelst säga upp tjänsten. Det finns möjlighet att betala extra för dedikerad kundsupport och onboarding om man så önskar. Onboarding service erbjuds för ett fast pris av 1800 ex moms.
I Fortnox Marknadsplats söker man på appen B2B Portal för att installera och beställa tjänsten. I samband med installationen väljer ni ert paket, er prenumeration skapas, en faktura utgår och ni kan därefter direkt komma igång med att sätta upp er ÅF-portal. Vi erbjuder även ett mindre prova på paket gratis om ni vill testa på tjänsten innan köp.
Ja, vi kan tillhandahålla en komplett whitelabel lösning med dedikerad server, domän och SSL certifikat och er egna branding. Med en whitelabel lösning behöver er organisation inte allokera resurser till utveckling av en ny ÅF portal, eftersom ni kan dra nytta av de befintliga lösningarna som finns tillgängliga. På bara några dagar kan ni integrera er portal, som kan lanseras till era kunder under ert eget varumärke. Välkommen att boka ett möte för mer info!

Trött på manuell hantering? Redo för en förändring? Vi har lösningen.

Inga dyra webbutveckling- eller hostingkostnader.
Sätt upp er butik på bara några minuter och börja sälj!

  • Spara tid och resurser genom automatiserad orderhantering.
  • Ta del av analysverktyg för en bättre inblick i er verksamhet.
  • Gör det barnsligt enkelt för era ÅF kunder att beställa från er.
  • Full automatisering av bokföring genom Nox Finans.
  • Stöd för stafflade kundprislistor.
  • Stöd för kundkategorisering och särskiljning av kostnadsställen & försäljningskonton
  • Blogg/Nyhets sidor där nu kan hålla kunder uppdaterade kring ert sortiment.
  • Sälj tryggt med valfri BankID signering.
Kom igång på 5 minuter!
pic

Varmt välkommen att ta kontakt om du har frågor eller funderingar!

Skicka ett mejl